1. Sila blogov a obsahového marketingu
Až 78 percent zákazníkov uprednostňuje spoznať spoločnosť prostredníctvom článkov a nie reklám. Obsahový marketing má šesťnásobne vyššiu mieru konverzie a má potenciál pre zvýšenie návštevnosti webových stránok o 7,8 krát viac oproti iným nástrojom sociálnych médií.
Ak predávate zdravotnícke pomôcky, mali by ste mať články o všetkých zdravotných problémoch, ktoré súvisia s problémom, ktorý váš produkt rieši. Ak predávate make-up, mali by ste mať rôzne návody a tutoriály, make-up aplikácie a pravdepodobne sprievodcov starostlivosti o pleť. Ak vlastníte reštauráciu, poskytnite informácie o trendoch v stravovaní, diéte, prípadne plánovaní akcií.
Ak chcete spustiť kampaň s obsahom, zistite, o čo by sa mohli zaujímať vaši zákazníci a začnite písať. Aj obsahový marketing, ktorý sa vytvára smerom k politickej alebo charitatívnej veci, je významný, pretože 73 percent všetkých zákazníkov chce nakupovať od spoločností, ktoré komunikujú s poctivými morálnymi filozofiami.
2. Prečítajte si recenzie a sťažnosti a odpovedajte na ne
Približne 84% zákazníkov dôveruje online hodnoteniam. Požiadajte svojich zákazníkov o kontrolu vašej spoločnosti. Môžete manuálne kontrolovať stránky, napríklad Google, alebo používať softvér na správu reputácie na sledovanie online komentárov a recenzií. Rýchlo reagujte na komentáre k sociálnym médiám. Sociálne médiá sú teraz na prvom mieste, kde zákazníci chcú, aby sa ich sťažnosti riešili.
3. Už to nie je len o Facebooku
Všetky ostatné kanály sociálnych médií by sa mali používať na základe konkrétneho cieľového trhu. Ak máte dobrú webovú stránku, nie je dôvod mať stránku na Facebooku. Držte sa robustnej domovskej stránky.
Každý mesiac využíva LinkedIn šesťsto miliónov ľudí. Použite ho na marketing typu business-to-business. Používatelia LinkedIn uprednostňujú viac slov na článok ako iné stránky. Najviac čítané články bývajú články nad 1 900 slov.